Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

Nie je to tak dávno, čo sme aj na stránkach Ecomoto informovali o tom, že herec a spevák Filip Tůma sa stal tvárou značky Probucard. Táto firma zabezpečuje prestavbu áut na pohon na kvapalný ropný plyn LPG a Filip Tůma na takto prestavanom Subaru Legacy každý rok najazdí asi 80-tisíc kilometrov. Pýtali sme sa na jeho skúsenosti s… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 31. októbra 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Nie je to tak dávno, čo sme aj na stránkach Ecomoto informovali o tom, že herec a spevák Filip Tůma sa stal tvárou značky Probucard. Táto firma zabezpečuje prestavbu áut na pohon na kvapalný ropný plyn LPG a Filip Tůma na takto prestavanom Subaru Legacy každý rok najazdí asi 80-tisíc kilometrov. Pýtali sme sa na jeho skúsenosti s týmto pohonom a zopár vecí navyše.

 
ECOMOTO.SKNa začiatok by ma zaujímalo, aký máte vzťah k autám. Vášniví motoristi majú totiž stále k LPG výhrady…

Auto je pre mňa najmä veľmi dôležitým pracovným prostriedkom. Ročne najazdím približne 80 000 km. To znamená, že šoférovaním trávim nezanedbateľné množstvo času a cena pohonných hmôt je pre mňa podobne veľmi dôležitá. Dobré auto s úspornou spotrebou je pre mňa preto nutnosť viac ako vášeň.

 
ECOMOTO.SKVšimli ste si zmeny v jazdných vlastnostiach vášho Subaru pri jazde na LPG?
Auto je tichšie a hlavne spotreba je výrazne úspornejšia. Väčšinou jazdím po diaľniciach, respektíve rýchlostných cestách a potom v meste. Raketová akcelerácia preto pre mňa nie je nevyhnutnosťou. Musím ale povedať, že Subaru Legacy nezaostáva ani v tomto ohľade. Po naštartovaní a zohriatí motora je prechod na LPG hladký, takmer nepostrehnuteľný. Auto nestratilo príliš veľa zo svojej dynamiky a radosť mi robí aj dvojnásobný dojazd bez tankovania.
 

Filip Tůma a jeho Subaru Legacy na LPG pohon od Probucard (foto: Probucard)

Filip Tůma a jeho Subaru Legacy na LPG pohon od Probucard (foto: Probucard)


ECOMOTO.SKMá LPG pohon špecifiká, o ktorých ste predtým nevedeli alebo ktoré by mal nováčik poznať?
Ani nie. Nie som motoristický fanatik a technické detaily neovládam, pri jazde na LPG ma však nič nevyrušuje.
 
ECOMOTO.SKSte známa osobnosť a ľudia môžu získať dojem, že vám veľmi nemusí záležať, koľko spotrebuje auto paliva. Je podľa vás rozdiel v spotrebe a dojazde tak významný, aby nad prestavbou začali uvažovať aj ľudia „vyšších príjmových skupín“?
Približne 40-percentná úspora na pohonných hmotách je pri kilometroch, ktoré robím ja, značná a v absolútnych číslach už zásadná. Viem, že LPG sa vypláca už pri asi tisíc kilometroch mesačne.
 
ECOMOTO.SKVraveli ste, že veľa najazdíte, teda potrebujete svoje auto aj často odstaviť. S LPG však nemožno parkovať v garážach, predstavuje to pre vás problém?
Ani nie, v Bratislave má prakticky každé nákupné centrum (možno okrem Centrálu) i divadlo možnosť zaparkovať legálne vonku, respektíve v krytej otvorenej garáži. A inde na Slovensku to nie je vôbec téma. V Žiline majú dokonca v jednom nákupnom centre vyhradené miesta pre LPG autá.
 
Filip Tůma a jeho Subaru Legacy na LPG pohon od Probucard (foto: Probucard)

Filip Tůma a jeho Subaru Legacy na LPG pohon od Probucard (foto: Probucard)


ECOMOTO.SKPo tých tisícoch kilometroch, odporučili by ste prestavbu na LPG aj dobrému známemu?
Áno, je to jednoduchá matematika. Čím viac najazdí, tým rýchlejšie sa investícia do prerábky vráti a potom už len šetrí.
 
ECOMOTO.SKAký máte názor na snahy EÚ a automobiliek tlačiť dole emisie a celkovo robiť ekologickejšie automobily?
Snaha o ekologickejšie automobily je v prospech nás všetkých. A LPG vypúšťa menej CO2 a produkuje až o 80% menej smogu ako benzín či nafta.
 
ECOMOTO.SKSte ambasádor Probucardu, ale aj tak sa spýtam na iné značky – je niektorý výrobca áut, ktorého preferujete?
V garáži mám staré BMW Z3M, to je moja srdcovka.
 
ECOMOTO.SKMáte Vaše auto snov?
Ani nie, možno by bolo perfektné, keby moje budúce auto okrem peňazí a životného prostredia šetrilo aj môj čas a šoférovalo sa samé :-)
 
Filip Tůma je ambasádorom značky Probucard na Slovensku (foto: Probucard)

Filip Tůma je ambasádorom značky Probucard na Slovensku (foto: Probucard)


 
ECOMOTO.SKZa odpovede na naše otázky ďakujeme a Filipovi prajeme veľa šťastných kilometrov!
 
Rozhovor bol autorizovaný.
Otázky spracoval Erik Stríž pre Ecomoto.sk, rozhovor sprostredkovala agentúra event2all.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 31. októbra 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.