Hackeri a kyberzločinci vedeli využiť aj Vianoce a čierny piatok

Kaspersky Lab vo svojej najnovšej správe tvrdí, že internetové nákupy počas sviatkov sú stále obľúbenejšie nielen u spotrebiteľov, ale aj u kyberzločincov. Medziročne počet útokov počas posledného kvartálu stúpol o závratných 22,49 percent.   Výskumný tím bezpečnostnej spoločnosti Kaspersky Lab urobil na konci minulého roka analýzu kybernetických útokov, v ktorej sa zameral na silný štvrtý kvartál posledných […]

TLAČOVÁ SPRÁVA
Autor: | Publikované: 19. januára 2017
Článok obsahuje tieto témy:  , , , ,

Kaspersky Lab vo svojej najnovšej správe tvrdí, že internetové nákupy počas sviatkov sú stále obľúbenejšie nielen u spotrebiteľov, ale aj u kyberzločincov. Medziročne počet útokov počas posledného kvartálu stúpol o závratných 22,49 percent.

 

Výskumný tím bezpečnostnej spoločnosti Kaspersky Lab urobil na konci minulého roka analýzu kybernetických útokov, v ktorej sa zameral na silný štvrtý kvartál posledných troch rokov (2014, 2015 a 2016). Výsledky potvrdili, že kyberzločinci sa snažia svoje škodlivé aktivity zamerať práve na toto atraktívne nákupné obdobie.

 

Kaspersky Lab v tejto súvislosti  spísal niekoľko základných bezpečnostných opatrení na ochranu našich finančných operáciách realizovaných online:

 

Počet používateľov napadnutých finančným malvérom dosiahol v štvrtom kvartáli 2016 hodnotu 319 tisíc. Medziročne ide o nárast o 22,49 percent. Pod tento nárast sa pravdepodobne podpísali online nákupy počas špeciálnych sezónnych výpredajov a akcií, ktoré sa viažu k veľkým sviatkom, akými bol napr. nákupný zľavový ošiaľ počas dňa Vďakyvzdania – označovaný ako Čierny piatok (Black Friday), či nákupy darčekov v predvianočnom období. Zdá sa, že tieto obdobia patria k najzraniteľnejším z pohľadu kybernetických hrozieb, preto by sme mali byť skutočne obozretní pri internetových nákupoch najmä v týchto silných obdobiach.

Záver roka patrí aj v online priestore už tradične k najatraktívnejším nielen pre samotných predajcov, ktorí sa tešia zo zvýšeného dopytu po produktoch, ale aj pre kyberzločincov. Tí doslova striehnu po nových príležitostiach, ako zneužiť nepozornosť ľudí, ktorí na online nákupoch míňajú v tomto období viac ako obyčajne.

 

V medziročnom porovnaní, kedy analytici sledovali rovnaké obdobie v posledných troch rokoch, sa len potvrdilo, že minulý rok nebol žiadnou výnimkou a ukázal vzrastajúcu tendenciu útokov. Bezpečnostné technológie Kaspersky Lab odhalili v roku 2016 útoky, ktoré zasiahli o 22,49 % používateľov viac ako v rovnakom období v roku 2015. Z toho vyplýva, že kyberzločinci opäť investujú do vývoja malvéru schopného ukradnúť cenné finančné údaje, ako napr. informácie z kreditnej karty alebo prihlasovacie údaje k účtom pre online bankingové služby.

 

 

Ilustračná fotografia

Ilustračná fotografia

 

 

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

iPhony za 1€ a zaručené spôsoby zarobenia z domu. Všetko sú to podvody, viete ako fungujú?

15. januára 2019

Ako neprísť o peniaze počas Vianoc? Kaspersky Lab zverejnil nepriaznivé zistenia a pridáva odporúčania

20. decembra 2018

Toto je úplne nový IQOS: trojka je krajšia a praktickejšia

13. novembra 2018

Počet kybernetických útokov na priemyselné podniky rastie

29. marca 2018

Predajne sa pripravujú na prísnejšie pravidlá pri používaní kamier

31. januára 2018

Vybrané príspevky »

10 najlacnejších robotických vysávačov na Slovensku

Toto je výber desiatich najlacnejších robotických vysávačov, ktoré sa predávajú na Slovensku.

, , , , , , , , , , ...
17. januára 2019

Najnovšie príspevky