Lexus NX 300h – Extravagantný crossover s hybridným pohonom (KRÁTKY TEST)

Lexus je zaujímavý projekt, ktorý sa automobilke Toyota skutočne vydaril. Odčleniť svoje prémiové vozidlá vytvorením vlastnej značky bol správny krok, rovnako ako masívne využívanie vyspelých hybridných pohonov. Lexus je dnes lídrom v aplikovaní hybridného pohonu a nasadilo ho aj do najnovšieho malého SUV-čka s názvom NX. Lexus NX je považované za akýsi entry-level do sveta… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 5. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Lexus je zaujímavý projekt, ktorý sa automobilke Toyota skutočne vydaril. Odčleniť svoje prémiové vozidlá vytvorením vlastnej značky bol správny krok, rovnako ako masívne využívanie vyspelých hybridných pohonov. Lexus je dnes lídrom v aplikovaní hybridného pohonu a nasadilo ho aj do najnovšieho malého SUV-čka s názvom NX.

Lexus NX je považované za akýsi entry-level do sveta automobilov patriacich pod segment kompaktných luxusných crossoverov. Lexus dúfa, že osloví mladších zákazníkov, ktorým záleží na spotrebe, športovom charaktere a štýlovom vzhľade. NX je postavený na rovnakom základe, aký využíva aktuálna generácia Toyoty RAV4, avšak výrobca tvrdí, že až 90 percent z celkového počtu komponentov prepracoval.

Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


NX 300h zdieľa hybridné pohonné ústrojenstvo so sedanom ES 300h, takže pod jeho prednou kapotou pracuje 2,5-litrový štvorvalec spaľujúci benzín, napojený je na automatickú prevodovku CVT a druhý motor je elektrický – spoločný výkon motorov je pôsobivých 197 koní. Len pre porovnanie, podobný výkon dosahuje aj naftové BMW X3 xDrive28d, ktoré by sme typom karosérie a veľkosťou mohli považovať za konkurenta pre Lexus NX. Tento druhý elektrický motor sa však využíva skôr ako generátor a až ten tretí je určený na aktívny pohon zadných kolies. Má výkon 68 koní (50 kW). Zaujímavosťou modelu NX je to, že v základnom režime ide o crossover s pohonom prednej nápravy a tá zadná sa zapája iba vtedy, keď jazdíte v režime hybridu. Jazdiť môžete aj výlučne na elektrinu, avšak dojazd je obdobný, ako pri iných prémiových plug-in hybridoch. Tento NX sa však samostatne dobíjať nedá.
 
Medzi jazdnými režimami môžete prepínať veľmi jednoducho – na dosah ruky máte k dispozícii tlačidlo pre zmenu módu, na výber máte z Charge, Eco a Power. Informácie o aktuálnej spotrebe a energetickej efektivite sa zobrazujú aj na 4-palcovom TFT displeji pred volantom.
Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


Pre úplnosť dodávame, že NX sa dá na Slovensku kúpiť aj vo variante 200t, ktorý je v základe takmer o dvetisíc eur drahší ako model 300h. Pracuje s menším 2-litrovým motorom (prvým od Lexusu s turbom), avšak s výkonom až 238 koní.
 
Dôvod, prečo sa model NX zaraďuje do kategórie prémiových automobilov, tkvie predovšetkým v jeho technickej vyspelosti. Už na prvý pohľad každého znalého človeka zaujmú LED svetlomety s príťažlivým moderným tvarovaním a celkový agresívny, avšak nie prvoplánový dizajn prednej masky.
Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


Jazda na Lexuse NX nedáva veľmi tušiť, že sedíte v kompaktnom crossoveri. V skutočnosti má rozmery ako prvá generácia SUV-čka RX z roku 1998. Zdá sa, že šoférujete väčšie vozidlo, NX veľmi dobre drží na ceste a dobre tlmí nedokonalosti vozovky, počas jazdy je interiér tichý. Dokonca je občas ťažké rozpoznať, kedy sa do činnosti zapája elektrický a kedy už spaľovací motor. Počas krátkej jazdy je iba veľmi náročné posúdiť praktickú spotrebu vozidla pri zapnutom hybridnom pohone. Nedá sa však nevšimnúť, že počas jazdy mestom bol benzínový motor takmer celý čas aktívny. Vypnutý bol iba pri rozbiehaní sa, pri zotrvačnej jazde a vtedy, keď sme zastavili na križovatke. Slovenský Lexus tvrdí, že jeho hybridný NX jazdí kombinovane za 5,1 l/100 km, ale nepochybne by sa o tomto údaji dalo diskutovať. Na to, aby sa efektívne využívali možnosti hybridného pohonu, je potrebný aj skúsenejší vodič so schopnosťou predvídať správnu dobu zatlačenia do akceleračného pedála.
 
NX zrýchľuje fantasticky a má skvelé brzdy. Zrýchlenie je okamžité, krútiaci moment si drží svoju silu pomerne dlho a automatická predovka radí precízne, ako keby vedela predvídať správanie vodiča.
 
Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


Lexus NX 300h je skvelý automobil, ktorého kúpu nebude nikto ľutovať. Má všetko to, čo očakávame od moderného vozidla väčších rozmerov, najmä interiér je spracovaný famózne a hoci nachádza určité podobnosti s tuctovou Toyotou, praktická skúsenosť s ním je veľmi pozitívna. Pokiaľ ide o samotný hybridný pohon, ten je podľa očakávaní určený skôr pre early adopters. To je taký typ zákazníkov, ktorí si radi priplatia za niečo nové, hoci ešte nejaký čas by si technológia zaslúžila na vlastný rozvoj. NX 300h vie znížiť spotrebu benzínu vďaka elektrickému motoru a rekuperácia vracia energiu do akumulátorov pomerne rýchlo. Na každodennú čisto elektrickú jazdu však tento hybrid ešte stavaný nie je.
 
Lexus NX 300h - test od Ecomento pre Ecomoto

Lexus NX 300h – test od Ecomento pre Ecomoto


 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 5. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.