Tesla Model 3, kompaktný elektrický sedan za 35-tisíc USD

Tesla odhalila dlho očakávaný automobil, Model 3. Je v poradí tretím modelom tejto americkej automobilky a jeho cena je v porovnaní s Modelom S iba polovičná. Ponúkne však stále veľmi dobré technické parametre a na dnešnú dobu stále netypický dizajn s futuristickým interiérom. Oficiálne uvedenie vozidla znamená, že sa začne vyrábať až v roku 2017… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 1. apríla 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Tesla odhalila dlho očakávaný automobil, Model 3. Je v poradí tretím modelom tejto americkej automobilky a jeho cena je v porovnaní s Modelom S iba polovičná. Ponúkne však stále veľmi dobré technické parametre a na dnešnú dobu stále netypický dizajn s futuristickým interiérom.

Oficiálne uvedenie vozidla znamená, že sa začne vyrábať až v roku 2017 a v tomto istom roku sa dostanú prvé kusy k novým majiteľom. Dnes automobilka eviduje už viac ako 130-tisíc predobjednávok, čo vyzerá na veľmi sľubný štart. Možno to bude práve Model 3, čo vytiahne automobilu Tesla z neustálych dlhov. Záloha pri potvrdení objednávky je rovných 1000 dolárov, čo znamená, že už teraz Tesla pretočila 129-miliónov dolárov – a to na aute, ktoré ešte ani nevyrába.

Kľúčové vlastnosti Tesla Model 3:

  • cena začína na 35-tisíc USD;
  • na jedno nabitie prejde maximálne 346 km (215 míľ);
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h za min. 6 sekúnd;
  • 5 hviezdičiek vo všetkých kategóriách v amerických bezpečnostných testoch;
  • funkcia autopilota;
  • supercharging – rýchle nabíjanie;
  • interiér pre 5 dospelých pasažierov vrátane vodiča;

 

Tlačová konferencia spoločnosti Tesla a uvedenie Modelu 3


Model 3 je v skutočnosti štvrtý automobil od Tesly, avšak bude tretím v stabilnej súčasnej ponuke vozidiel. Prvým automobilom bol slávny Tesla Roadster, ktorý sa však dnes nevyrába a nepredáva. V porovnaní s Model S a Model X je trojka menšia, má byť praktickejšia a finančne dostupnejšia, avšak údajne sa nekonali žiadne kompromisy v bezpečnosti a ani jazdných vlastnostiach.
Profil automobilu pripomína Model S, má však výrazne kratšiu karosériu, vraj je totožná s dĺžkou BMW radu 3. Práve BMW radu 3 sa často spomína ako jeden z významných rivalov, proti ktorým bude nová Tesla bojovať. Hoci sa často pri Modeli 3 skloňuje slovo sedan, v skutočnosti je skôr taký dizajnový hybrid liftbacku, sedanu, hatchbacku a sportbacku. Vonkajšie i vnútorné osvetlenie využíva technológiu LED.
 

Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla Model 3, ročník 2018

Interiér s veľkými zmenami a otáznikmi

Ak Tesla zachová interiér v rovnakom stave, v akom ho odprezentovala pri uvedení Modelu 3, vyslúži si tým nepochybne rozporuplné kritiky. Interiér je nápadne futuristický a jednoduchý, má iba jeden veľký displej s uhlopriečkou až 11 palcov uprostred prednej časti kokpitu. Zaujímavosťou je, že pred volantom nie je žiadna platforma pre zobrazenie aktuálnej rýchlosti či iných informácií o jazde a vozidle. Momentálne nevieme, či sa tieto údaje budú zobrazovať neprakticky na centrálnom displeji alebo sa v Modeli 3 objaví head-up displej, či iné minimalistické riešenie.

Tesla Model 3, ročník 2018 - interiér

Tesla Model 3, ročník 2018 – interiér


Tesla Model 3, ročník 2018 - interiér

Tesla Model 3, ročník 2018 – interiér


Tesla Model 3, ročník 2018 - interiér

Tesla Model 3, ročník 2018 – interiér


 
Tesla tvrdí, že jej vozidlá sú maximálne bezpečné, avšak my sa s nedôverou pozeráme na veľký dotykový displej, ktorý celkom nahradil mechanické tlačidlá. Zastávame názor, že hrať sa počas jazdy s dotykovým displejom je presne to isté, ako používať mobil, čo bezpečné rozhodne nie je. Už len také nastavenie klimatizácie počas jazdy zvyčajne robíme tak, že si otočné voliče nahmatáme prstami – v prípade dotykového tabletu to možné zatiaľ nie je.
Je však pravdepodobné, že Tesla tentokrát verejnosti ukázala iba verzie, ktoré ešte čaká vývoj. Dúfame teda, že aspoň základné mechanické ovládače nakoniec v interiéri predsa len nájdeme.
 
Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla robí iba rýchle autá

Keď Elon Musk predstavoval Model 3, pripomenul, že bude zrýchľovať veľmi prudko – rýchlosť 100 km/h dosiahne za šesť sekúnd a s výkonnostným paketom s 80 kWh batériou bude stovka dosiahnuteľná už za štyri sekundy. Takýto výkonnejší variant Modelu 3 však bude stáť niekde medzi 50- až 60-tisíc americkými dolármi, čo už tak pôsobivé nie je. Dojazd výkonnejšej verzie by mal byť v porovnaní s tou základnou značne väčší, maximálne 483 kilometrov.
 

Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla Model 3, ročník 2018


Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla Model 3, ročník 2018

Vlastný podvozok a neupresnené detaily

Elektromobil Tesla Model 3 bude jazdiť výlučne na elektrinu a nebude ponúkať žiadne hybridné pohonné alternatívy. Elektrický pohon je zabezpečený dvojicou elektromotorov, jeden vpredu a druhý vzadu. Spoločne automobilu poskytujú pohon všetkých štyroch kolies a progresívny systém regulovania krútiaceho momentu podľa aktuálnej potreby.
Automobil je postavený na vlastnom podvozku a hoci zdieľa mnohé technológie a patenty s Model S a Model X, jeho platforma je navrhnutá individuálne. Nevedno, či sa Tesla niekedy bude uberať rovnakou cestou, ktorou Volkswagen – ten vie zabezpečiť výrobu širokej palety modelov vďaka modulárnej platforme.
Tesla Model 3, ročník 2018 - foto (6)
Elon Musk a ani Tesla samotná zatiaľ neupresnili, aké sú presné technické údaje nového modelu elektromobilu. Neuvádzajú toľko detailov ako pri nedávnom uvedení Modelu X a dokonca ani to, akú kapacitu akumulátorov bude vozidlo ponúkať v základnej verzii.
Vieme však jedno: Tesla Model 3 bude v prvých rokoch nedostatkový tovar. Automobil sa začne vyrábať až v roku 2017 a odborná verejnosť vyjadruje presvedčenie, že prvých 130-tisíc predobjednaných kusov sa bude dodávať v priebehu možno až dvoch rokov. Zdá sa, že zákazníci, ktorí si automobil neobjednali teraz, si naň budú musieť počkať ešte dlhšie. Tesla však otvorene hovorí o cieli zvýšiť produkciu závodu na 500-tisíc kusov automobilov ročne, čo by predsa len mohlo do pesimistických predpovedí vniesť trocha optimizmu.

Tesla Model 3, ročník 2018

Tesla Model 3, ročník 2018


 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 1. apríla 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.